پوشش های مخصوص لوله های انتقال آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها

مخازن آب فرآیندی و فاضلاب غالبا از بتن ساخته میشوند ، زیرا دارای مقاومت های مکانیکی بسیار بالا بوده و امکان ساخت مخازن بسیار حجیم و بزرگ بتنی آب و فاضلاب مقرون بصرفه و اقتصادی تر از مخازن فولادی میباشد . ولی بتن مقاومت شیمیائی نسبتا ضعیف بویژه در برابر مواد اسیدی دارد ، ضمنا وجود تخلخل در بافت بتن امکان عدم آببند بودن را ایجاد می کند . لذا برای رفع این معایب ، مخازن با پوشش های ضخیم پلیمری از داخل پوشش داده میشوند . این پوشش ها بر پایه رزین اپوکسی یا پلی استر و الیاف تقویت کننده از نوع MAT یا Tissue و یا پرک شیشه ( Glass Flake ) بوده و همچنین مقاومت بسیار بالائی را در برابر خوردگی ناشی از سایش املاح ( Erosion ) و خوردگی ناشی از مواد شیمیائی اسید و قلیا ( Corrosion ) از خود نشان می دهند . ضخامت پوشش های فایبر گلاس با توجه به میزان خورندگی محیط از 3-1 میلی متر و گلاس فلیک از 500 تا 1500 میکرون متغیر خواهد بود .

کفپوش های صنعتی یکپارچه مخصوص صنایع داروئی و اتاق های تمیز( Epoxy Flooring )

در صنایع داروئی که رعایت GMP(Good Manufacturing Products comp) یک اصل می باشد ، استفاده از پوشش های پلیمری ( اپوکسی و یا پلی یورتان ) که کاملا بهداشتی و بدون درز می باشند جزء قوانین وزارت بهداشت هر کشوری می باشد . پوشش های پلیمری کف عاری از هرگونه حباب ( Bubble ) ، حفره ( Pinhole ) و ترک ( Craze ) میباشد . از خصوصیات مهم این پوشش ها ، بالا بودن خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی آنها ( مقاومت شیمیایی در برابر اسید و قلیا ) و بالا بودن مقاومت سایشی و ضربه ای میباشد . قابلیت شست و شو و تمیز کاری این پوشش ها اهمیت فوق العاده ای در صنایع دارویی دارد. بمنظور جلوگیری از تجمع آلودگی و میکروب در کناره های دیوار ( فصل مشترک کف و دیوار ) استفاده از ماهیچه اپوکسی ضروری می باشد .

کفپوش های صنعتی یکپارچه مخصوص کف سالن های صنایع غذائی (Epoxy Flooring)

در صنایع غذائی که رعایت اصول FDA ( Food and Drug Administration ) و HACCP ( Hazard Analysis & Critical Control Point ) بعنوان یک اصل میباشد ، استفاده از پوشش های پلیمری ( اپوکسی و یا پلی یورتان ) جزء قوانین وزارت بهداشت هر کشوری میباشد . این پوشش ها کاملا صاف و بهداشتی و یکپارچه و بدون هرگونه درز ( Seamless ) میباشد . پوشش های پلیمری کف ، عاری از هرگونه حباب ( Bubble ) ، حفره ( Pinhole ) و ترک ( Craze ) میباشند . امروزه در صنایع غذایی بیشتر از پوشش های اپوکسی یا پلی یورتان تقویت شده با میکروسیلیـــــــــــــــس (Reinforced With Silica) در مقایسه با اپوکسی یا پلی یورتان های معمولی استفاده میشود . پوشش های تقویت شده علاوه بر ضخامت بالاتر، در برابر آب ، شستشوها، مواد شیمیائی ( اسید و قلیا ) ضربه و سایش از مقاومت بالاتری نسبت به نوع معمولی خود ، برخوردار میباشد .

کفپوش های صنعتی یکپارچه مخصوص کف کارخانجات صنعتی (Epoxy Flooring)

این کارخانجات بدلیل استفاده از لیفتراک های سنگین و گاها احتمال افتادن قطعات سنگین بر روی کف نیاز به پوششی دارند که علاوه بر مقاومت سایشی بالا ، از مقاومت ضربه ای بالائی هم برخوردار باشند . لذا برای سالن های تولید از کفپوش اپوکسی و برای انبارها از کفپوش پلی یورتان استفاده می گردد .

کفپوش های صنعتی یکپارچه مخصوص کف پارکینگ های طبقاتی (Anti – Dust Flooring)

بتن موجود در کف پارکینگ های طبقاتی در برابر سایش ناشی از لاستیک چرخ اتومبیل مقاوم نمی باشد . همچنین بتن در برابر نفوذ و آلایندگی موادی از قبیل روغن ، بنزین و روغن ترمز مقاوم نبود و باعث آسیب دیدن آن می گردد . لذا لازم است بتن با مواد اپوکسی یا پلی یورتان پوشش داده شود . کفپوش های اپوکسی یا پلی یورتان مناسب کف پارکینگ های طبقاتی با ضخامت پائین ( حداکثر یک میلی متر ) پس از انجام زیر سازی بر روی کف اجراء می گردد . همچنین امکان خط کشی و شماره گذاری بر روی این کفپوش ها جهت مشخص شدن مسیرهای حرکت و محل توقف وسائط نقلیه وجود دارد .

کفپوش های صنعتی یکپارچه مخصوص کف اتاق های برق در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی (Sub Station Flooring)

از جمله موارد استفاده کفپوش های اپوکسی در پالایشگاهها و پتروشیمی ها ، کف اتاق های بــرق و کنترل ( Sub-Station ) و همچنین انبارهای محصول و کف ایستگاههای آتش نشانی میباشد . شایان ذکر میباشد ، کمترین گرد و خاک حاصل از بتن کف بر روی سوئیچ های واحد برق و کنترل پالایشگاهها و پتروشیمی ها ، باعث توقف ناگهانی ( Trip ) واحد گردیده و خسارات مالی غیر قابل جبرانی را بدنبال خواهد داشت . همچنین در ایستگاههای آتش نشانی سرعت عمل بالای پرسنل آتش نشانی جهت سوار شدن و رساندن خود به محل حریق شرط اول میباشد . لذا بمنظور جلوگیری از سر خوردن نفرات ، کفپوش اپوکسی از نوع غیر لغزنده ( Non-Skid ) بر روی کف ایستگاه اجرا می گردد .
کفپوش های صنعتی یکپارچه مخصوص کف صنایع شیمیایی و نظامی از نوع آنتی استاتیک و هادی (Anti – Static & Conductive Flooring )
این کفپوشها از نظر پایه مواد متفاوت از موارد دیگر بوده و قابلیت هدایت جریان الکتریسته ساکن از سطح به چاهک ارتز را دارد . محدوده مقاومت کفپوش های آنتی استاتیک 108-106 اهم و کنداکتیو 106-25000 اهم می باشد . موارد مصرف این نوع کفپوش ها در صنایع الکترونیک و صنایع تولید مواد منفجره و مکانهائی که ایجاد جرقه می تواند خسارت های جبران ناپذیری را ببار آورد میباشد .

کفپوش های صنعتی یکپارچه از نوع پلی یوریا با مقاومت سایشی بالا (Polyurea)

پلی یوریا یک نوع الاستومر است که از واکنش ایزوسیانات و پلی آمین بدست می آید . این محصول با برخورداری از ضریب بالای مقاومت مکانیکی ، فیزیکی ، حرارتی و شیمیائی ، نقایص پوشش های پلی یورتان را برطرف کرده و با بکار گیری تکنولوژی برتر ساخت ، منجر به تولید پلیمرهایی مستحکم و انعطاف پذیر با سرعت گیرش بالا شده است . بیشترین مصرف پلی یوریا بر روی بتن و فولاد بمنظور حفاظت از خوردگی و ایجاد مقاومت در برابر سایش میباشد .
 

سند بلاست و رنگ آمیزی مخازن ، لوله ها و تجهیزات پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی (Sand Blast & Painting)

عملیات سندبلاست بمنظور برداشتن لایه زنگ و Milscale از سطح داخل و خارج مخازن ، لوله ها و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی همراه با ایجاد سطحی مضرس برای چسبندگی بهتر آستر بر روی آنها انجام میشود . زنگ زدائی با سیلیس ، مسباره، گارنت، سرباره و رنگ آمیزی با دستگاه Airless انجام میشود .